سایت مرکز فقهی

با همّت مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می‌شود:

برپایی دومین نمایشگاه تخصّصی پژوهش‌های فقهی در هفته پژوهش

 

حجت الاسلام و المسلمین اکبری شاهرودی مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، در گفت و گو با خبرنگاران، از برپایی دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی در هفته پژوهش خبر داد.

 

ایشان در نشست خبری که به همین مناسبت برگزار شد گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام که از ابتکارات مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی قدس سره و اکنون تحت اشراف و مدیریت ممتاز فقیه عالیقدر حضرت آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی است، قریب به سی سال فعالیت تخصصی در عرصه پژهش های فقهی، اصولی، روایی و کلام و تفسیر دارد و توانسته است کارنامه بسیار درخشانی در این زمینه کسب کند و به عنوان برترین مراکز تخصصی حوزوی، افتخاری برای جهان تشیّع باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: الحمدلله بخش‌های مختلف این مرکز معظم و تخصصی فقهی، در تعامل با نهادهای تقنینی و اجرایی، نیازهای نظام مقدّس اسلامی را رصد می‌کنند و با استفاده از ظرفیت عظیم پژوهشگران و اساتیدی که در مرکز حضور دارند، به این درخواست‌ها و نیازها در قالب کنگره و نشست‌های علمی تخصصی و نیز ارائه آثار و تولیدات مکتوب، پاسخ مثبت می‌دهند.

مدیر دومین نمایشگاه پژوهش‌های فقهی در ادامه بیان کرد: با عنایات خاص آیت الله فاضل لنکرانی و همت معاونت محترم پژوهش مرکز، سال گذشته اولین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی در محل مرکز فقهی برگزار شد که با استقبال فراوان علما، اساتید، پژوهشگران و مؤسسات و مراکز تخصصی و نیز نهادهای تقنینی و اجرایی روبرو شد.

ایشان ادامه داد: با توجه به همین استقبال و درخواست مراکز برای برپایی نمایشگاه در سال جاری، تصمیم گرفتیم امسال هم در هفته پژوهش، دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی را از 23 آذر تا 30 آذر در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، محل نمایشگاه‌ها، برپا نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری شاهرودی گفت: پنج شنبه روز 23 آذر، ساعت 10 صبح افتتاحیه این نمایشگاه را با حضور علما و مسئولان محترم خواهیم داشت. روز شنبه 25 آذر را اختصاص به بازدید بانوان فرهیخته و پژوهشگر حوزه فقه و اصول داده ایم که می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و از فعالیت های پژوهشی فقهی مراکز تخصصی حوزه اطلاع یابند. ساعات بازدید از نمایشگاه هر روز به جز یکشنبه که شهادت حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام و تعطیل است، از ساعت 14 الی 20 می‌باشد.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام افزود: مراکز و مؤسسات تخصصی فقهی و اصولی می‌توانند از امروز 23 آبان تا 30 آبان با مراجعه به سایت مرکز فقهی یا دفتر انتشارات به آدرس http://www.markazfeqhi.com  از ضوابط حضور در نمایشگاه مطلع شده و ثبت نام نمایند تا ان شاء الله 10 آذر از مراکزی که ثبت نام آنها تکمیل و طبق ضوابط و شرایط بوده، جهت هماهنگی‌های بعدی دعوت به عمل آوریم.

استاد حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از این نشست گفت: همانند سال گذشته، هر روز بعد از نماز مغرب و عشا، نشست‌های معرفی کتاب یا رونمایی آثار در محل نمایشگاه و سالن نشست‌ها برگزار خواهد شد که مراکز محترم می‌توانند در هنگام ثبت نام، فرم درخواست نشست را تکمیل نمایند.

ایشان در پایان گفت: همین جا از همه اساتید، محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، همچنین نهادها و مراکز تقنینی و فقه‌بنیان و نیز مسئولان اجرایی دعوت می‌کنیم که از این نمایشگاه تخصصی بازدید نمایند تا هم از سطح توانمندی‌ها و فعالیتهای علمی تخصصی حوزه در مسائل مستحدثه فقهی که موردنیاز نظام مقدس اسلامی است اطلاع پیدا نمایند و هم سرآغازی برای تعاملات علمی فقهی با مراکز تخصصی فقهی مورد نیاز باشد.

 

تعداد بازدید :131
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.