سایت مرکز فقهی

در مرکز فقهی ائمّه اطهار(علیهم السلام) قم انجام شد: رونمایی از کتاب «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه»

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) از رونمایی اثر جدید این مرکز با عنوان «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» خبر داد.

مدیر دفتر انتشارات این مرکز، در حاشیه این رونمایی گفت: تعاملات دین و رسانه، یکی از مسایل و چالش‌های اساسی در دنیای معاصر است که واکاوی و تبیین مسایل فقهی و موضوعات شرعی موجود در این عرصه می‌تواند نقش چشمگیری در پیشبرد اهداف و رسالت‌های نظام ارتباطی جامعۀ اسلامی داشته باشد.

ایشان ادامه داد: به همین سبب، پژوهش در این عرصه هم دارای اهمیت بالایی است وهم دقّت اجتهادی و موشکافی زیادی را می‌طلبد و باید پژوهشگران حوزه‌های علمیه در این حوزه به طور تخصّصی وارد شوند تا بتوانند حلّال مشکلات موجود در این زمینه گردند.

اکبری شاهرودی افزود: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر نهاوندی مدیر گروه «فقه ارتباطات، هنر و رسانه» مرکز معظم فقهی ائمه اطهار(ع)، که از اندیشمندان و محقّقان برجسته این عرصه در حوزه مقدّسه قم هستند، با تألیف کتاب «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» کمک شایانی به نظام ارتباطی فقه و رسانه در جامعه شیعه نموده‌اند و با توجّه به ضرورت بررسی پیچ و خم‌های اجتهادی، زلال ‌کردن برخی مباحث فنی و تخصصی در مبانی، قواعد، موضوعات و مسایل مرتبط با فقه‌ رسانه که بستر تبیین، تحلیل و پاسخ به پرسش‌های محوری همچون کارایی فقه ‌رسانه، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مبتنی بر ضوابط فقهی در رسانه‌ها، چیستی و چگونگی روش‌شناسی و موضوع‌ شناسی فقه ‌رسانه و ... است، این اثر ارزشمند را تقدیم علاقمندان و پژوهشگران این مبحث کرده اند.

وی گفت: پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیّه این اثر، به فروشگاه واقع در مرکز فقهی یا شعبه خیابان ارم و یا شعبه فروشگاه کتب مرکز فقهی در شهر مقدس مشهد، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02537749494 تماس بگیرند.

تعداد بازدید :492
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.