سایت مرکز فقهی

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار‌ (علیهم السلام) خبر داد:
رونمایی از کتاب ارزشمند «حکم وضعی؛ هستی، چیستی، اقسام»

به گزارش دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، از جدیدترین اثر تقریرات درس خارج آیت الله محمّدجواد فاضل لنکرانی با عنوان «حکم وضعی؛ هستی، چیستی، اقسام» با تأکید بر مبانی امام خمینی ره رونمایی شد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری شاهرودی، مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمّه اطهار علیهم السلام در حاشیه این رونمایی گفت: یکی از مباحث مهم علم اصول، بحث از چیستی و حقیقت حکم وضعی و نیز مصادیق آن است که آثار بسیار مهمّی هم در علم اصول و هم فقه دارد.
ایشان ادامه داد: این کتاب که حاصل افاضات علمی استاد برجسته حوزه علمیه قم آیت الله محمّدجواد فاضل لنکرانی در درس خارج اصول سال 1392 می‌باشد، با تقریر حجت الاسلام والمسلمین آقای میرزاده اهری  به مرحله طبع رسید و پس از تقریظ معظم له به زیور طبع آراسته گردیده است.
مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام افزود: آیت الله فاضل لنکرانی در این مباحث، ضمن بررسی همه انظار ارکان اصولیان معاصر در بحث حکم وضعی، نسبت به تحقیقات و نوآوری‌های مهم امام خمینی ره توجّه و تأکید فراوان داشته است که امتیاز خاص این اثر ارزشمند محسوب می‌شود.
وی گفت: کتاب حاضر در دو فصل تنظیم شده است که در فصل نخست سرواژۀ هستی و چیستی، نخست مفهوم و حقیقت حکم و سپس هستی و چیستی حکم وضعی مطرح شده و در فصل دوّم مباحث مربوط به اقسام حکم وضعی تبیین گردیده است.
در پایان حجة الاسلام اکبری شاهرودی یادآور شد: اساتید، پژوهشگران و علاقه‌مندان به مباحث اصولی فقهی، می‌توانند برای تهیه این اثر، به فروشگاه واقع در مرکز فقهی یا شعبه خیابان ارم و نیز شعبه فروشگاه کتاب در شهر مقدس مشهد، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02537749494 تماس بگیرند.

تعداد بازدید :109
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.